پایگاه اطلاع رسانی ورزش

آخرین اخبار ورزشی(ایران-جهان)

پایگاه اطلاع رسانی ورزش

آخرین اخبار ورزشی(ایران-جهان)

المپیک را با تورنمنت بین المللی اشتباه گرفته بودند

سرگروه پیشین تیم ملی جودو کشورمان گفت: برای حضور در المپیک هیچ کار ویژه ای از سوی کادر فنی انجام نشده بود و متاسفانه این رویداد بزرگ را با یک تورنمنت بین المللی اشتباه گرفته بودند.

سید محمود میران سرگروه پیشین تیم ملی ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر اظهارداشت: انتظار می رفت جودو ایران بعد از سه دوره حضور در بازیهای المپیک، بتواند از این رویداد بزرگ به مدال دست پیدا کند که متاسفانه برای سومین بار متوالی پای سکو از رسیدن به این مهم محروم ماند تا افسوسی چهارساله را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: جودوکاران ما در پکن باخت های تکراری داشتند و به حریفانی مبارزات خود را واگذار کردند که پیش از این هم باخته بودند و انتظار می رفت در پکن با رفع نقاط ضعف و شناخت بیشتر از رقبا به میدان بروند که چنین چیزی دیده نشد و کادر فنی به سادگی از کنار این موضوع گذشت.

میران در مورد سطح فنی این دوره از رقابتها گفت: مسابقات جودو در بالاترین سطح خود برگزار شد و همه دیدند کسانی به مدال دست یافتند که طرح ویژه ای برای رسیدن به این هدف داشتند. آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان ، تاجیکستان و ... طی سالهای اخیر در مسابقات جهانی و قاره ای جودویی پائین تر از ما داشتند ولی آنها به مدال رسیدند و ما از انجام این کار بازماندیم.

سرگروه پیشین تیم ملی در مورد دلایل کسب نتایج ضعیف در پکن گفت: جودو ایران مدتهاست به تکرارافتاده است. کادر فنی تیم ملی بعد از آتن باید تغییر می کرد چرا که مربیان هیچ کار نو و ویژه ای برای ارائه به بازیکنان نداشت. ما از سال 2000 تا 2004 در بین 5 کشور اول دنیا بودیم ولی وقتی به تکرار مکررات رو آوردیم و برنامه های کادر فنی تمام شد، این جایگاه را از دست دادیم. از سوی دیگر انسجام تیمی درجودو فراموش شده است و هرکدام از نفرات تیم برای خود تمرین می کنند، در کل جودو  تیمی یک دست نیست.

وی در مورد مبارزات رودکی گفت: رودکی مسابقات خوبی را درپکن به نمایش گذاشت و دو حریف خیلی خوب از بلاروس و روسیه رابا اقتدار شکست داد ولی به گرجستان و کوبا باخت و از رسیدن به مدال بازماند. رودکی سه سال قبل در مسابقات جهانی 2005 قاهره هم به این دو نفر باخته بود با همان شیوه ای که در پکن باخته بود و مربیان در طول این سه سال هیچ کاری برای او انجام ندادند تا او با تکرار اشتباهات سه قبل از رسیدن به مدال المپیک بازبماند. در حالی که به لحاظ فنی و شرایط بدنی یک سر و گردن از تمام سنگین وزنهای حاضر در پکن بالاتر بود.

میران در جواب این سئوال که آیا در تمرینات تیم ملی آنالیز حریفان انجام می شود یا خیرگفت: قطعا شناخت نقاط ضعف و قوت حریفان یک اصل مهم در مسابقات ورزشی است کاری که من هیچگاه در تیم ملی شاهد آن نبودم.

سرگروه پیشین تیم ملی در پایان با تاکید برعدم بازگشت به جودو حتی به عنوان مربی تیم ملی اظهار داشت: قصد خراب کردن امینی مدیر و حاج یوسف زاده سرمربی تیم ملی را که  خیلی راحت از کنار من گذشتند ندارم. دلیل بیان این سخنان تنها کمک به جودو است. جودو ایران اگر می خواهد در عرصه بین المللی نتیجه بگیرد باید در بدنه تیم ملی فکری نو را تزریق  و تحولی اساسی ایجاد نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد